Hans en Anne-Marie

E-mail: hansenanne-marie@hotmail.com

Friday, November 17, 2006

U2 in Sydney

Maandag 13 november zijn we met 9 man/vrouw naar U2 geweest in het Olympisch Stadion van Sydney dat inmiddels is omgedoopt in het Telstra-stadion. We hadden via Dorine en Stephen een maand geleden te horen gekregen dat er naast de eerste 2 concerten ook een derde concert zou zijn in Sydney. We hebben toen meteen via de lokale ticket-site onze kaartjes besteld. Er waren nog voldoende kaartjes over dus ik had meteen Pieter en Femke gebeld met dit verhaal en zij zouden dit weer aan Sander doorgeven etc. Uiteindelijk waren we dus met 9.

In het voorprogramma stond Kayne West (had ik nog nooit van gehoord) die de eer had dit bal muziekaal te openen. Hij is een beetje te vergelijken met Jay-Z voor de kenners!!

U2 begon om 8:50 PM met de "City of Blinding Light" en ze waren werkelijk fantastisch. Oude krakers als "I Will Follow" en "New Year's Day" werden afgewisseld met hits van de laatste 10 jaar zoals "Beautiful Day" en "Vertigo". Er werd natuurlijk ook stilgestaan bij de aktuele politieke situatie in de wereld en Bono had daar een hele goede tekst bij: hij had een hoofdband met het woord COEXIST (vrijvertaald in samen bestaan), waarbij de letters C, X en T waren uitgebeeld in regligieuze tekens. De C werd gesymboliseerd als het halve maantje uit de islam, voor de X werd de jodenster gebruikt en de T was het katholieke kruis.

De heren hebben uiteindelijk tot 11:10 PM doorgespeeld, bijna 2,5 uur dus, een concert om nooit te vergeten!!!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik had nog voorgesteld mijn zoon 'Kanye' te noemen, ik vond het wel een aardige naam namelijk, maar mijn vrouw wilde er niet aan. Echt waar. Nou ja, misschien komt er nog een keer een kans....

4:40 AM  

Post a Comment

<< Home